ورود
[ultimatemember form_id="407"]
ثبت نام
[ultimatemember form_id="406"]

سوشال کامرس 1: سوشال چیست؟ (ویدئو)

دنیای کسب‌وکارهای فناوری‌محور با سرعت قابل‌توجه شاهد خلق مدل‌های کسب‌وکار جدید است. صنعت ای‌کامرس یا تجارت الکترونیک کالا نیز از این قاعده مستثنی نیست. صنعتی که با برندهای مشهوری هم‌چون آمازون در سطح دنیا شناخته شده است.

یکی از عبارت‌هایی که این روزها به گوش فعالان این صنعت می‌خورد، عبارت «سوشال کامرس» یا تجارت اجتماعی است. به خصوص با نفوذ اعجاب‌انگیز پلتفرم‌هایی هم‌چون اینستاگرام و تلگرام و درهم‌آمیختن شبکه‌های اجتماعی با زندگی روزمره، سوشال کامرس برای استراتژیست‌ها و صاحبان کسب‌وکارها اهمیت دوچندان یافته است.

اما به واقع «سوشال کامرس» چیست؟ زمانی که از سوشال کامرس صحبت می‌کنیم چه مدل کسب‌وکاری را در نظر داریم؟

در تعاملاتی که با صاحبان کسب‌وکارهای فعال این حوزه و هم‌چنین مطالعاتی که پیرامون این مباحث داشتیم، این طور برداشت کردیم که سوشال‌کامرس هنوز به درستی مفهوم‌پردازی نشده است. و این عدم مفهوم‌پردازی سبب برداشت‌های متفاوت و در برخی موارد اشتباه در زمینه تدوین استراتژی و نگاه صحیح به این حوزه شده­است.

بنابراین رمزگشایی از این عبارت را به عنوان یک ماموریت برای خود برگزیدیم و با مطالعه، مصاحبه و مباحثه حول مرز­های کسب‌وکارهایی که در این حوزه خود را تعریف می‌کنند، سعی کردیم به مدلی دست یابیم که احساس می‌کنیم نگاه به این دنیا از لنز این مدل می‌تواند در تصمیم‌گیری‌های استراتژیک سودمند باشد و ذی‌نفعان را از وضعیت «شترگاوپلنگ»ی که عبارت سوشال کامرس در حال حاضر دارد بیرون بیاورد. لذا دور از ذهن نیست که در قدم اول برای آن که سوشال‌کامرس را بفهمیم به سراغ فهم «سوشال» رفته‌ایم و سعی در پاسخ به این سوال داریم:

سوشال چیست؟ و پلتفرم‌های سوشال بر چه بنیان‌هایی بنا نهاده شده‌اند؟

توصیه می‌کنیم قسمت اول از سری ویدئوهای مرتبط با سوشال کامرس را مشاهده کنید. در این ویدئو سعی کرده‌ایم با نگاهی تازه به این دنیا ورود کنیم و تا حد خوبی اطمینان داریم حاصل این نگاه تازه برای تمام افرادی که دغدغه سوشال کامرس را دارند، توشه‌های جذابی به همراه خواهد داشت. با ما همراه باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *