ورود
[ultimatemember form_id="407"]
ثبت نام
[ultimatemember form_id="406"]

سوشال کامرس ۳: بررسی تحلیلی سوشال کامرس و تفاوت‌های آن با کامرس کلاسیک (ویدئو)

 

آن‌چه در ادامه مشاهده خواهید کرد سومین اپیزود از سری ویدئویی تجارت اجتماعی یا Social commerce است. تجارت اجتماعی پدیده‌ای است که درباره آن بسیار صحبت می‌شود و این احساس وجود دارد که اگر آن را آینده صنعت تجارت الکترونیکی کالا ندانیم، مطمئنا بخش بزرگی از آینده این صنعت را شکل خواهد داد.

 

اما تجارت اجتماعی چیست و چگونه می‌توان آن را بهتر درک کرد و از نتایج این ادراک در تصمیم‌گیری‌ها استفاده کرد؟ تلاش کرده‌ایم به صورت جامعی در سری ویدئویی تجارت اجتماعی به این پرسش بپردازیم. در دو اپیزود پیشین بر روی اولین کلمه کلیدی یعنی Social تمرکز کردیم.

 

در اپیزود اول بعد از مقدمه‌ای در ارتباط با لزوم مطالعه پدیده اجتماعی، به این پرداختیم کهSocial  چیست؟ بنا بر تجربیات و مطالعه خود، سه ستون اصلی را برای پلتفرم‌های سوشال معرفی کردیم که به نظرمان رسید به مفهوم‌پردازی این واژه یاری می‌رساند. در اپیزود دوم نیز با نگاهی تازه به سراغ دسته‌بندی پلتفرم‌های اجتماعی رفتیم که چتری است که هم رسانه‌های اجتماعی و هم شبکه‌های اجتماعی را پوشش می‌دهد.

 

اگر هنوز موفق به تماشای این دو اپیزود نشده‌اید، توصیه می‌کنیم که هم برای درک بهتر دنیای پلتفرم‌های اجتماعی و هم فهم دقیق‌تر اپیزود سوم ابتدا این دو اپیزود را تماشا بفرمایید و اگر نیاز به آشنایی بیشتر با سری ویدئویی سوشال کامرس دارید به لینک معرفی کامل سری ویدئویی سوشال کامرس مراجعه کنید:

اپیزود اول

اپیزود دوم

معرفی کامل سری ویدئویی سوشال کامرس

حال در اپیزود سوم به سراغ مفهوم‌پردازی تجارت اجتماعی آمده‌ایم. این که تجارت اجتماعی چیست؟ و چرا به باور ما نه تنها یک تب مدیریتی نیست بلکه بخشی از آینده تجارت الکترونیک کالا را تشکیل می‌دهد. برای آن که بتوانیم این مفهوم را دقیق شرح دهیم در این اپیزود ابتدا دو ابزار برای فهم آن ارائه دادیم: یکی مدل CPEx و دیگری قدم‌های سفر دیجیتال مشتری. بعد از ارائه این دو ابزار، به طور مفصل به تجارت اجتماعی و تفاوت‌های آن با مدل کلاسیک تجارت الکترونیک کالا (مثل مدل شرکت آمازون) پرداخته‌ایم.

 

البته این پایان ماجرا نیست و در اپیزود چهارم به طور مفصل درباره دسته‌بندی پلتفرم‌ها در زمینه تجارت اجتماعی و مطالعه پلتفرم‌های بنامی هم‌چون تائوبائو (Taobao) و پیندودو(Pinduoduo) صحبت خواهیم کرد.

 

اگر شما  صاحب کسب‌وکار یا استراتژیست در زمینه پلتفرم‌های دیجیتال هستید، یا روندهای آتی صنعت خرده‌فروشی را مطالعه می‌کنید و  یا حتی اگر فقط علاقه‌مند به دنیای دیجیتال و مباحث جدید در حوزه کسب‌وکارهای پلتفرمی هستید، با ما همراه باشید و این ویدئو را تماشا بفرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *